Διαδικτυακό περιοδικό με αντικείμενο τα ψυχαγωγικά μαθηματικά από την Ludus Association,μια μη κερδοσκοπική εταιρεία-σύλλογο που ιδρύθηκε το 2006 στην Πορτογαλία στην πόλη της Λισσαβόνας από μια ομάδα ανθρώπων με κοινό ενδιαφέρον και ποικίλες δραστηριότητες για τα ψυχαγωγικά μαθηματικά.Η εταιρεία στοχεύει στη προβολή και την διάδοση των ψυχαγωγικών μαθηματικών σε κάθε μορφή τους.Το περιοδικό είναι τυπωμένο στα αγγλικά και αξίζει να ρίξετε μια ματιά στα ενδιαφέροντα άρθρα του.Διαβάστε το πρώτο τεύχος.
«Ο Αρχιμήδης θα μνημονευθεί όταν ο Αισχύλος θα έχει λησμονηθεί, διότι οι γλώσσες πεθαίνουν, μα οι μαθηματικές ιδέες όχι.» G.Hardy
Τετάρτη 30 Απριλίου 2014
Recretional mathematics magazine,διαδικτυακό περιοδικό για τα ψυχαγωγικά μαθηματικά
Διαδικτυακό περιοδικό με αντικείμενο τα ψυχαγωγικά μαθηματικά από την Ludus Association,μια μη κερδοσκοπική εταιρεία-σύλλογο που ιδρύθηκε το 2006 στην Πορτογαλία στην πόλη της Λισσαβόνας από μια ομάδα ανθρώπων με κοινό ενδιαφέρον και ποικίλες δραστηριότητες για τα ψυχαγωγικά μαθηματικά.Η εταιρεία στοχεύει στη προβολή και την διάδοση των ψυχαγωγικών μαθηματικών σε κάθε μορφή τους.Το περιοδικό είναι τυπωμένο στα αγγλικά και αξίζει να ρίξετε μια ματιά στα ενδιαφέροντα άρθρα του.Διαβάστε το πρώτο τεύχος.
Κυριακή 27 Απριλίου 2014
Σάββατο 26 Απριλίου 2014
Τετάρτη 23 Απριλίου 2014
Μαθήματα Ευρετικής:Ο Όιλερ,ο κανόνας του τυφλού και λοιπά…συναφή προβλήματα
Λέοναρντ Όιλερ(1707-1783) |
"… ο Όιλερ έκανε
υπολογισμούς χωρίς εμφανή προσπάθεια όπως οι άλλοι αναπνέουν ή όπως σηκώνονται οι αετοί στον αέρα.."
François Arago, Arago's Biographies of Scientific Men
Την περίοδο 1734-35,ο Ελβετός μαθηματικός
Λέοναρντ Όιλερ (1707-1783) έγραψε
ένα βιβλίο στοιχειώδους άλγεβρας με τίτλο «Εισαγωγή
στην τέχνη του υπολογισμού, για χρήση στα γυμνάσια της
αυτοκρατορικής Ακαδημίας Επιστήμων της Αγίας Πετρούπολης». Το βιβλίο
χρησιμοποιήθηκε ως βασικό εγχειρίδιο αριθμητικής και άλγεβρας στα σχολεία της
μητέρας Ρωσίας για πολλά χρόνια και
παρότι φέρει το βάρος τριών αιώνων
διαβάζεται άνετα καθώς χρησιμοποιεί
αλγεβρικό συμβολισμό που δεν διαφέρει από τον σημερινό και καταδεικνύει
όχι μόνο τον μαθηματικό αλλά και τον δάσκαλο Όιλερ.
Τρίτη 22 Απριλίου 2014
Παρασκευή 18 Απριλίου 2014
Επαναληπτικές ασκήσεις για τα μαθηματικά κατεύθυνσης Γ Λυκείου από τον Γ.Μαυρίδη
Επιλεγμένες ασκήσεις (με τις λύσεις τους) από τον φίλο και συνάδελφο Γιώργο Μαυρίδη.Οι ασκήσεις προέρχονται από την ανανεωμένη έκδοση του βοηθήματος της Γ Λυκείου που ξεχωρίζει για τα πολλά λυμένα θέματα που περιέχει,την εύληπτη και στοχευμένη παρουσίαση της μεθοδολογίας καθώς και την "ευρετική" ματιά του.Την παρουσίαση των ασκήσεων την βρήκα στον ιστότοπο του συναδέλφου Δημήτρη Μοσχόπουλου,πλούσιο σε εξαιρετικό εκπαιδευτικό υλικό.
Τετάρτη 16 Απριλίου 2014
Μαθήματα Ευρετικής. Η αρχή της περιστεροφωλιάς και η Αριστοτελική οξυδέρκεια.
Ο πρώτος κανόνας διδασκαλίας είναι να γνωρίζετε αυτό που
πρόκειται να διδάξετε.
Ο δεύτερος κανόνας είναι
να γνωρίζετε λίγο περισσότερα από αυτά που πρέπει να διδάξετε.
Ο τρίτος
κανόνας είναι να εφαρμόζετε απαρέγκλιτα τους δυο πρώτους κανόνες.
Ανώνυμος μαθηματικός
Ο Polya στο κλασσικό του βιβλίο «πώς να το λύσω» ισχυρίζεται ότι η σύλληψη μιας φαεινής ιδέας είναι μια πράξη οξυδέρκειας και παραθέτει τον
Αριστοτέλη :
Κυριακή 13 Απριλίου 2014
Λίγη μουρμούρα για την τράπεζα θεμάτων και..μια πρωτιά του 7!!
".....θεωρούσε κάθε αριθμό,προσωπικό του φίλο!!!"
Ο Littlewood για τον Ramanujan
Η είδηση της ημέρας είναι η πρόσκληση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στους απανταχού μάχιμους εκπαιδευτικούς να προσφέρουν το θέμα-οβολό τους στην περιβόητη τράπεζα θεμάτων της Α Λυκείου,η πρόσκληση περιλαμβάνει οδηγίες σύνταξης των θεμάτων που μοιάζουν με περιγραφή προσόντων ιδανικού ιατρού από φιλάσθενον γραία,για να θυμηθώ λίγο και τον Ροΐδη.Οδηγίες όπως:"Να συνθέτουν τις γνώσεις που διαθέτουν για την επίλυση ενός μη οικείου προβλήματος"(έχει πεθάνει από καιρό και ο Σαμπολιόν).Θα ήταν πιο τίμιο,να ανακοινώσει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ότι δεν είναι έτοιμο,να μεταθέσει όλο το σύστημα κατά ένα χρόνο,να αναθέσει το έργο,επ αμοιβή γιατί όχι ,υπεύθυνα, σε δέκα καταξιωμένους σχολικούς συμβούλους ανα αντικείμενο παρά να καταφύγει σε τακτική-ρεφενέ της τελευταίας στιγμής.Ποιος καθηγητής σε δημόσιο σχολείο γνώριζε την δομή και το ύφος των θεμάτων και προετοίμασε τους μαθητές του κατάλληλα;Έχουν υπόψη τους οι ιθύνοντες το επίπεδο της πλειοψηφίας των μαθητών; Πολλοί μαθητές δεν μπορούν καν να "ανοίξουν" μια ταυτότητα ή να κατασκευάσουν σωστά το σχήμα στην Γεωμετρία.
Τώρα που τα είπα και ξεθύμανα,ας ασχοληθούμε με μια πιο ενδιαφέρουσα είδηση.
Σάββατο 12 Απριλίου 2014
Πέμπτη 10 Απριλίου 2014
meterfy.com, ένας ιστότοπος για.. αριθμολάγνους!!
Η ισχύς εν τη ενώσει για τους λάτρεις των αριθμών,τώρα απέκτησαν το δικό τους κοινωνικό δίκτυο,τον νεοσύστατο ιστότοπο meterfy.com.Ο καθένας μπορεί να κάνει εγγραφή,να συνεισφέρει και παράλληλα να ανακαλύψει μια τεράστια ποικιλία αριθμών,στατιστικές, σταθερές,ποσοστά,περίεργα ποσοτικά δεδομένα.
Τρίτη 8 Απριλίου 2014
Σάββατο 5 Απριλίου 2014
Πέμπτη 3 Απριλίου 2014
Αριθμητικό τρικ με την ημερομηνία γέννησης και ένα κατά παραγγελία…μαγικό τετράγωνο!!
"Το ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα μαγικά τετράγωνα βρίσκεται στο γεγονός ότι έχουν την γοητεία του μυστηρίου.Φαίνεται να προδίδουν κάποια κρυμμένη ευφυΐα η oποία με προαποφασισμένο σχέδιο δημιουργεί την εντύπωση σκοπούμενης δομής,ένα φαινόμενο που παρουσιάζει στενή αναλογία με την φυσική πραγματικότητα."
P.Carus
Προ τριετίας,γνωστός μελλοντολόγος στο κέντρο της Αθήνας για να δείξει ότι μπορούσε να καθορίσει με επιτυχία τα μελλούμενα,δημιουργούσε σε χρόνο μηδέν, παρουσία του πελάτη,ένα μαγικό τετράγωνο με την ημερομηνία γεννήσεως του.Κατόπιν,στο τέλος της συνεδρίας,τον «έψηνε» να του πουλήσει το μαγικό του τετράγωνο ως φυλακτό-κόσμημα που θα κατασκεύαζε γνωστός του χρυσοχόος έναντι αδράς αμοιβής.Ανεξάρτητα από το φαιδρό της παραπάνω ιστορίας να σταθούμε λίγο στο αριθμητικό τρικ.
Τετάρτη 2 Απριλίου 2014
Τρίτη 1 Απριλίου 2014
Γλαφυρότητα και Σαφήνεια. Μπορεί μια μαθηματική έννοια να χαρακτηριστεί γλαφυρή; Πατρινέλη Άλκηστις
Η ομάδα ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ διοργανώνει μια σειρά διαλέξεων και ομιλιών.
Μαθηματικοί, φυσικοί, ιστορικοί τέχνης, εικαστικοί και συγγραφείς
προσεγγίζουν, με απρόβλεπτο τρόπο, τους δεσμούς και τις ποικίλες σχέσεις
που συνδέουν τα μαθηματικά και, γενικότερα, την επιστήμη με την τέχνη
και την αφήγηση. Στο πλαίσιο αυτής της σειράς, εντάσσεται και η
διάλεξη της Αλ. Πατρινέλη.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)